5 Şubat 2014 Çarşamba

KIŞ OLURDA KURU BİBER DOLMASI OLMAZ MI ...................

evettt
başlıkta da olduğu gibi kış olurda kuru biber dolması olmaz mı canımm...
hele birde içinde et de varsaooooo
gitsin dolmalar mideye...gelsin kilolar tabii..
ama olsun su görüntüye değmez mi yaaa...
yılda bir yada iki defa yediğimiz kuru biber dolmasını başka bişeye değişmem hani...............

eeeee birde egeli olurda haşhaşı sevmez mi insan ..
işte burda duruyorum çünkü ben sevmiyorum ne yapayım  ama eşim bayılıyor tabi...
bilmeyenler için açıklayabilirim biraz haşhaş diğer adı ile afyon...
bizim buralarda  elde yenir....
demek istediğim  salata falan yapılmaz ....
büyüyünce lale şeklini alır. 
beyaz ve siyah haşhaş vardır. beyaz hashasın çiçeği beyaz
siyah haşhaşın çiçeği mor olur
çok yersen uyutur.
çok harika bir görüntüsü olur.
aşağıda bazı fotoları var 


beyaz haşhaş
siyah haşhaş

çiçekleri dökülünce 

kurusu 
ezilmiş hali ile peksimet dediğimiz hamur türü yapılır

HERKESE İYİ GÜNLER AÇIKLAMALARIM DÜZGÜN DEĞİLSE KUSURA BAKMAYIN..



4 yorum:

  1. dolma harika görünüyor. ellerinize sağlık. haşhaşın yeşil yapraklarının yendiğini hiç bilmiyordum. merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. tesekkür ederim. hashasın farklı bir tatı var. sevenler cok sever. tam bu zaman mevsimi..ama heryerde yetişmesi yasak. uyusturucu özelliği olduğu için

    YanıtlaSil
  3. Hiç haşhaş ın tazesini görmemiştim, çok ilginç geldi. Güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. sevgili özlem bilmeyenler için farklı evet. her yörenin kendine özgü yiyecekleri oluyor

    YanıtlaSil

1